حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

نسل کشی خاموش!!!!!! آیا نسل بعدی سالم خواهد بود یا نسلی......؟؟؟

                         نسل کشی خاموش!!!!

 

     آیا نسل بعدی سالم خواهد بود یا نسلی......؟؟؟

 

                             

با توجه به افزایش روز افزون مرگ دامهای منطقه شهربابک بر اثر آلودگی ناشی از دودهای سمی کارخانه ذوب مس خاتون آباد ، این شک در همه انسان دوستان برانگیخته شده که سهم مردمان و کارگران و کارمندان و بخصوص نسل بعد این خطه از ایران عزیزمان از این تحفه که اکنون بلای خانمان سوز گشته و آثار زود نمایان آن در اقتصاد تاثیر بسیار زیاد و ملموسی گذاشته است چیست؟ کیست که نداند هر روز مردمان بیچاره ،زحمت کش ،رنج دیده و کسانی که شب بالینشان جاز و بوته و خار و خاشاک بوده  و روز آفتاب سوزان پوستشان را کبود و سرمای زمستان آن را زمخت کرده است، هر روز جلوی فرمانداری و دامپزشکی شهرمان جمع می شوند و تعداد دامهای مرده را به مسئولین نشان داده و انتظار کمک دارند.منظور من از بیان این مطالب جنبه اقتصادی آن نیست( اگر چه یکی از ابعاد بزرگ این فاجعه است)بلکه می خواهم خطر بزرگی را گوشزد کنم که قریب به یقین حداقل از دیدگاه اینجانب نسلی سوخته در راه خواهیم داشت. آیا یک نسل کشی خاموش رخ خواهد داد؟ آیا نسل بعدی سالم خواهد بود یا نسلی ناقص الخلقه؟ احتمالا نسلی خواهد بود که بر اثر این آلودگی به انواع سرطانها و بیماریها دچار شده باشد و تا چندین نسل بعد از آن نیز ادامه داشته باشد. حال چه کسی پاسخگو است؟آیا از مرگ و میر دامها بطور وسیع به سمی بودن و آلوده بودن محیط زیست انسانها پی نمی بریم ؟آیا از این دامها که بیماری آنها به ظاهر خفیف است تغذیه نمی کنیم، اینها منبع اصلی تامین کننده گوشتی و لبنیاتی شهرستانمان و حتی شهرستانهای مجاور می باشند. آیا نیاز نیست که گروههای بهداشتی و ایمنی ویژه و مستقل تشکیل شود و موضوع را بررسی نمایند ؟ این آلودگی چه شعاعی را در بر می گیرد، چه تبعاتی در پی دارد و روی چه اعضایی از بدن اثر می گذارد ؟ آیا تا کنون بررسی های کارشناسی در این زمینه انجام شده؟ چه راهکارهایی برای پیشگیری در کوتاه مدت و دراز مدت باید انجام داد؟.چرا کسانی که موقتا دچار تضرر نمی شوند فقط شاهد هستند ؟ احساس مسئولیت چه شده است؟ دود این قاتل خاموش، این بلای خانمان سوز به چشم همگان خواهد رفت و آتش این اژدهای دو سر به هوا، دودمان همه را بر باد خواهد داد. فرزندان و نواده گان همه شما از شما واگر زنده نباشید از تاریخ خواهند پرسید که چه اقدام مثبتی در دوران شما صورت پذیرفته؟ چگونه طبیعت و زندگی ما را فدای منافع آنی خود کردید؟ آقای استاندار ٬ آقای فرماندار و نمایندگان محترم استان و شهرستان٬ بله شما هم در خطرید این دودها حتی به اتاقهای در بسته وشیک شما هم از راه میوه جات و سبزجات وگوشتهای قرمز و از راه اکسیژن موجود درهوای دفترتان و منزلتان و .... به شما خواهد رسید هر چند که رسیده اند و چاق سلامتی هم کرده اند و نسل سوخته گریبانگیر شما هم خواهد بود .پس عجله کنید .

تلفات دام یعنی  کوبیدن دوباره بر طبل خطر. یعنی پیش مرگ شدن برای انسان. و شاید فردا قربانیان بعدی فرزندان ما و شما باشند. فردا دیر است همین الان به فکر چاره باشید. فرزندانمان در معرض نابودی خواهند بود. آیا ما و شما نسلی سالم خواهیم داشت؟این قاتل خاموش من و شما نمی شناسد، فقیر و غنی هم نمی شناسد، البته پر واضح است که هر چه سنگ است به پای لنگ است. شما ها که امروز در این دنیا  در برابر مردم مسئول هستید فردای قیامت در پیشگاه حضرت حق هم مسئولید اگر امروز در انجام وظایف محوله کوتاهی کنید، فردا با چه رویی سر بلند خواهید کرد. اگر جلوی این فاجعه انسانی گرفته نشود تا قیام قیامت مدیون انسانهایی هستید که زندگی ساده و بی آلایش آنها برایشان جهنم شده ، و شاید آیندگان انسانهایی مریض و علیل و ناقص الخلقه باشند.

اینک عاجزانه به سوی مسئولین و همه کسانی که به نحوی دست اندرکارمی باشند و در رفع این معضل بزرگ ید توانایی دارند، دست یاری دراز نموده و استمداد می طلبیم عزم خود را جزم نموده و آستین همت بالا زنید و تا اوضاع از این وخیم تر نشده باید کاری کرد و گرنه.......

 باشد که یاری گری پیدا شود.

شما بگوئید.

نظرات 18 + ارسال نظر
باربد جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 19:31

بیشتر باید به فکر تندرستی فرزندان شهربابک بود ...
این بلی شدنی است بی بی خانم!
گوبند سنگ لعل شود در مقام صبر
...آری شود!
اما به خون جگر شود!
اما شاید بتوان پنداشت گوش شنوایی نیست و حال باید چه کرد؟ چه کسانی آستین بالا خواهند زد و با یک آدم درست و حسابی در آن سازمان گفتگو خواهند کرد؟
اگر بی اندیشه از هر چه وجود دارد بگذریم و بیکاری جایی را بخواهیم که روی آن حساب باز شده نمی توان بر مشکل بوجود آمده پیروز گردیم..اما بر اساس کار سنحبده گروهی می توان این اهریمن آلودگی را به کناری زنیم. رایزنی و برنگری گروهی پیشرو برای پاکیزگی گوهر طبیعت خواستی است که شدنی و پسندیده است! پس بیابید ....

مادر بابا سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:04

سلام
خدا قوت خسته نباشین. باید این جریان و حتما به گوش سازمان محیط زیست برسونین و از آنها بخواهید که پیگیری کنند حتماً هستند افرادی که از حقوق محیط زیست و حیوانات طرفداری می کنند. کار نشد نداره باید این جور کارخانه ها رو تعطیل کرد!!!!!!!!!!!!
موفق باشید.

کوهنورد کوه حصاروییه یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:27

پشتیبان پاکیزگی طبیعت هم هستیم.

باربد جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 22:13

این آلودگی نه تنها به گوسفندان و زیست پیرامون بلکه تندرستی انسانهایی که در شهر بابک زندگی می کنند هم را به خطر می اندازد... لطفا این مورد را به طور جدی پیگیری کنید!

باربد جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:18

با توجه به مشکلات بوجود آمده و این به روشنی نشان داده شده است. شایسته است که در تدارک گروه مدافع حقوق محیط زیست و حیوانات برای بوم شهرستان شهربابک بود..

همدم سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 00:38

شما هم جزیی از جامعه هستید اصولا هیچ کس کسی نیست پس شما کی هستید کسی که قصد آگاه کردن جامعه را دارد هیچ کس نیست بلکه او یک شخص است به نام همه از طرز فکرت خوشم اومد دستت درد نکنه

جوناور دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:11

سالها فکر می کردم یعنی چی معدن میدوک اون دورا سرچشمه اون دور دورا بعد می خوان وسط بیابون خدا یکدفعه بالا سر خاتون آباد کارخونه بزنن .!!!!!!!!!!
هرچی به این کله ی خالی فشار آوردم نفهمیدم که نفهمیدم که چه توجیه اقتصادی یا استراتژیکی مسوولان رو وادار کرده که اینقدر مهربون شدن و می خوان به شهرستان محروم و رنجدیده ی شهر بابک یه کارخونه بدن حالا اونم درست بالای سر خاتون آباد تو شیب باد روستا های دشترون تااااااااااااااااااااااااااا شهر و ازونجا تاااااااااا کفه ی مزرا .................
حاا که سالها گذشته و کارخونه جند سالیه که راه افتاده داره یه چیزایی حالیم میشه .
شما چی ؟؟خوب فکر کنین چیزی دستگیرتون نشد.؟؟؟؟؟

بچه ی پایین ده دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:04

باز که دوباره از کارخونه ی تقلبی گفتین یه بار گفتم دوباره هم می گم این مهم نیست که گوسفندامون خودمون و بچه ها مون چی میشیم مهم نیست اصلااااا و ابداااااا مهم اینه که ما یه دوست خوب و مهربون داریم به اسم چین که تا همین پارسال اسباب بازی می ساخته حالا اومده برامون کارخونه ساخته فقط اشکالش اینه که کاربراتورش تنظیم نیست و فیلتر یادش رفته بزاره به همین خاطر یکمی فقط یکمی زیادی دووووووووود می کنه که اونم مهم نیست اصلاااااااا و ابدا .
این وسط مهم یه چیزه اونم این که دوست چینی نازک دلومن ازمون رنجیده خاطر نشه که مبادا یه دفه باهامون قهر نکنه بره که این وسط ما میمونیوم اون قول بی شاخ و دم همون شیطان بزرگ که هر چی می خواد چین رو از دوستی با ما منصرف کنه خوشبختانه نمی تونه .
حالا یکم دود بخوریم مگه چی میشه ۲ تا سرفه و ۲ تا میشه مرده که این همه جالو جنجال نداره موضوع رو بزرگش کردین خوشال باشین که حالا چین یه دوستی داره که میتونه کارخونه های اوراقشو بهش بفروشه و تکنولوژیهای تازه اختراع شدشو اول رو ما امتحان کنه و نقص و ایراداش و بگیره بعد بره تو چین یکی بهترشو بسازه.خدمت به خلق اونم خلق چین ازین بهتر.
سلامتی در برابر پول چه ارزشی داره عزیز جیبت پر پول باشه سلامتی رو میشه رفت دکتر به دست آورد.

هیچ کس دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:30

سلام
دست شما همشهری دوست داشتنی درد نکند.
دوستان عزیزم من فکر می کنم در مورد نحوه آلودگی و آلوده کردن منطقه کمتر اطلاع رسانی شده است و ممکنه سایر دوستان در شهرهای دیگر (شهرهای مجاور)فکر کنن خدای نکرده از طرف دامپروران و کشاورزان عزیز ما سوء استفاده ای خدای ناکرده در کار است مثلا یکی از دوستان خودم می گفت که:ای بابا ۳۰ ساله که کارخانه سرچشمه بغل گوشه ما کار میکنه پس چرادامهای ما تلف نمیشن؟
اما وقتی که من بهش حالی کردم که این فاجعه زیست محیطی ناشی از پراکنده شدن کنسانتره مس(خوراک ورودی کارخانه) در هوا است که بلافاصله در اطراف کارخانه بر روی بوته ها و منابع خوراک دامها و حتی درختان رسوب کرده و در زمستان که علوفه برای دامها کمتر بوده و از طرفی به علت خیس بودن به خورد دامها میرود و منجر به تلف شدن آنهاو یا به علت تقارن با فصل زاد و ولد منتهی به سقط جنین زبان بسته ها می شود. بنده خدا قبول کرد که حق با ماست ضمنا بهش گفتم که کارخانه سرچشمه اساسا مشکل پراکنده گی کنسانتره کیلویی ۲ الی ۳ هزارتومن در هوا رو نداره!! باید این مشکل رو مسئولین دراین کارخانه (خاتون آباد)حل کنن.
کوتاه سخن اینکه سعی کنیم این قائله رو خیلی منطقی پیگیری کنیم تا از این مسئله کما فی السابق سو استفاده نشه.

همشهری شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:36

واقعآ‌ که شرم اور است برای کسانی که دم از مسئولیت و وجدان و تخصص و غیرت و ایرانی بودن می زنند اما منافع اشخاص و گروههای خاص را بر منافع عموم مردم ترجیح میدهند.

[ بدون نام ] شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:20

به راستی که این کارخانه آسایش و آرامش را از زندگیمان سلب کرده است.تا کی شاهد ازبین رفتن زندگیمان باشیم.کسانی که طرح این کارخانه دراین منطقه دادند نه تنها به این مردم کمک نکردند بلکه خیانت کردند و قصد براندازی نسل مردم منطقه را داشتند .اگر سودمند بود جای دیگر ساخته می شد.

محمدمحمدی زاده شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 14:38 http://www.pars2rangin.blogfa.com

با سلام انشاالله که مسولین از قراردادهای میلیونی واز پایمال کردن حق مردم زحمتکش سیر شده باشند وفکری برای نسل اینده خود بکنند

حصاروئی شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 14:36

به امید روزی که مسئولین فکری اساسی برای این بلای خانمانسوز بردارند

محمد ریاحی شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 14:29

به امیدروزی که مسئولین سرشان به سنگ بخوردوتابلکی فکری برای نسل اینده بردارند

shahryar شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 14:25 http://akbaragha.blogfa.com

hello.ishalah ke gooshe shanava i bashad va masool delsoozi ke inha ra jeddy begirad va gar na elahi mesle goosfandan saratan begirad va bemirad

همدم جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 20:49

به امید اینکه روزی بیاید و این مسئولین به خود بیایند و چاره ای بیندیشند وگر نه خدا می داند و بس که آینده شهربابک به چه روزهای سیاهی گرفتار خواهد شد . مرگ بر خاینین به دیار مان شهربابک همانهایی که عواید کارخانه را آنچه را که سهم شهر عزیزمان شهربابک است به خاطر رشوه هایی که می گیرند به جیب شهرهای مجاور می ریزند به امید بیداری مسئولینی که در خواب غفلتند .

جیره خور مس جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:49

همه انها که می بینند و خودشان را به نفهمی و ندانستن میزنند ننگشان باد .
همه انها که می دانستند و پیش گیری نکردند ننگشان باد
انها که خواسته و دانسته دخیل هستند ننگشان باد
آنها که قرارددهایی ملیاردی امضا می زنند ولی حق السکوت می گیرند ننگشان باد
و ننگ باد بر انان که طبیع و انسانیت را نشانه رفته اند

Sallar جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 18:43

Salam va Drood Ismailjan,
Khaste Nabashee. Dastat dard nakonad ba moghalehe jalebi keh neveshtid. Omidvaram keh ghoshhay sheneva bishtar va ba deghat be een harfha goosh konand va gar na, hamantoor keh shoma gofteed entezar yek fajeh zist mohitee va shayed ensani ra bayed kesheed. Excellent article. bye now
Sallar az Toronto

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد