حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حواشی فوتبال

مسابقه راس ساعت ۴.۳۰ با نیم ساعت تاخیر برگزار شد. مناسب نبودن زمین مسابقه عده زیادی از جوانان را صبح روز مسابقه وادار کرد تا با همت خود به پاک کردن زمین از خار و خاشاکی که ماهها در این زمین روئیده بود٬بپردازند و همچنین تور های دروازه ها نیز نصب شد. نکته مهم این بازی این بود که سید علی فاطمی مقدم که سالهای سال است فوتبال بازی می کند و اکنون به عنوان یک پیشکسوت فوتبال است در تیم جوانان بازی کرد از بازی در تیم پیشکسوتان سرباز زد. دقیقه دهم بازی٬ حمله تیم جوانان با ضربه تمام کننده سید علی تبدیل به گل شد و درست ۱۰ دقیه بعد با خطایی که دروازه بان تیم نوجوانان٬ بهنام الله دینی بر روی جمشید الله دینی انجام داد٬ داور اعلام پنالتی کرد که تورج قائینی آن را تبدیل به گل کرد. تیم جوانان باز هم به حملات خود افزود تا روی سانتر زیبای ایمان قائینی٬ به دومین گل خود رسید تا سید علی دومین گل خود را به ثمر برساند. نیمه دوم بازی هم با شروع خوب تیم نوجوانان همراه بود و در این نیمه هم این تیم به دو گل دست یافت که گل سوم بازی با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود. این گل اعتراضات زیادی به همراه داشت به طوری که جو بازی متشنج شد. از سوئی فرشید٬ مدافعی که حداقل بیست بار با کارتهای زرد و قرمز جریمه شده است با اعتراض شدید به داور و کمک داور مسابقه گل را آفساید می دانست. در سوی دیگر سید علی با غر و لندهای همیشگی خود نیز به چندین آفسایدی که گرفته شد به شدت به داور اعتراض کرده و تا خارج کردن بازیکنان تیم نوجوانان از زمین بازی نیز پیش می رود. نکته مهم اینجاست که چرا بایستی در یک مسابقه که تنها به منظور حفظ دوستی و تجدید خاطره بین افراد روستا برگزار می شود تا این اندازه حساسیت به خرج داد چرا سید علی که بیش از بیست سال است فوتبال بازی می کند و دارای تجارب فراوان و فردی شناخته شده می باشد به جای اینکه اوضاع را آرام کند ٬خود آتش بیار معرکه می شود و این گونه رفتار می کند و در سوئی دیگر فرشید نیز که یکی از بهترین مدافعان تیم روستاست با اعتراضات مکرر  زمین بازی را ترک می کند و پیراهن خود را بیرون می آورد و گویی کلماتی توهین آمیز را نیز به زبان می آورد. اینجا مدالی توزیع نمی شود و جامی به کسی داده نمی شود. حتی اگر ۱۰۰ گل رد و بدل شود. اینجا تنها  مدال اخلاق٬ اتحاد و دوستی و اخوت توزیع می شود. که متاسفانه با اینگونه بر خوردها عرق شرم بر جبین انسان جاری می شود. این گونه اعمال و کارهای ناشایست کسانی را هم که علاقه مند به سرزمین آبا و اجدادی خود هستند و برای ورزش و تفریحات سالم جوانان این روستا برنامه ریزی می کنند را دلسرد می کند و تمامی امید ها  و برنامه ها را به یاس تبدیل می کند. به امید روزی که دیگر شاهد چنین قضایایی نباشیم.در پایان بازی هم با شیرینی از  بازیکنان و کسانی که برای تماشای بازی آمده بودند پذیرایی شد.

نظرات 10 + ارسال نظر
بازیکن جوانان شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 13:09

واقعا رفتار غیر ورزشی خیلی بدی از دو بازیکن سر زد ما که بازی اول مان بود وباید مارو تشئیق کنند برعکس مارا دلسرد کردند.

گدرو گو ... سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 17:30

بعد از مدتها که خواننده ی این وبلاگ بودم این موضوع مشاجره ی فوتبال بالاخره من رو مجبور کرد ۲ تا کلوم گدرو بگم .
حالا که آدم فکر می کنه میگه نکنه اشکوریهای بنده خدا راست می گفتن و به قولی کرم خرما از خود خرماست .
حالا که خودمون بودیم حالا که دوستانه بازی کردیم حالا که داوری فقط برای تشریفاتش بود چی ............
پس اون همه سلام و صلوات اول بازی چی بود اون همه گفتن می خواهیم یه بازی تفریحی و دوستانه انجام بدیم مواظب هم دیگه باشین گدرو بود؟ .(گد رو نبود چون فقط منم که گدرو میگم)
خدایی بازیکنای اون روز منهای x , Y خوب دویدن قشنگ پاس دادن و تو دروازه شیرجه رفتن چرا ازونا تعریف نکردین.
هیچکس فکر کرد که پورنگ عطایی بازی کنی که برای اولین بار تو حصارو بازی می کرد چقدر قشنگ تو دروازه وایساد با شیرجه هاش چنتا توپ صد در صد رو گرفت هیچکس گفت دکتر سید علی فاطمی مقدم با اینکه سن و سالی ازش گذشته با چه سرعتی دنبال توپ می دوید و با چه ضربی شوت می کرد هیچکی گفت جلال الله دینی از صبح ساعت ۸ تو زمین بود برای آماده کردن زمین هیچکی گفت معین قائینی با چه شور و شوقی فرقون خاکستر رو از وسط ده تا کنار زمین آورد هیچکی گفت .... نه والا .
شلوغ بازی ۲-۳ نفر فی قلوبهم مرض نزاشت آخر بازی همه دور هم بشینیم بگیم بخندیم و برای بازیهای نوروز برنامه بریزیم .
راستی شیرینی نارگیلی به این تلخی نخورده بودم شما چی ؟

بچه ی پایین ده سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 17:08

من از اول تا آخر ماجرا رو دیدم بزارین از زاویه ی دیگری به این موضوع نگاه کنیم.
۲ نفر از به اصطلاح پیشکسوتان که سر بعضی موارد شخصی و کاری بعضی مشکلات با هم دارند به بازی اومدن که مثلا بازیه دوستانه انجام بدن و ۱ ساعتی همه با هم تو زمین ریگی حصارو جمع بشیم و حال کنیم.
از اونجایی که این دوستان مجهول الحال معلوم الهویه اعصابشون همیشه خیش خراشماست و تمام عالم و آدم رو مقصر می دونند و همیشه خود را حق به جانب تلقی می کنند و یک حس قدیمی و غریب بهشون می گه همه حقشون رو خوردن و همیشه تو میدونای فوتبال دنبال حقشون هستن با بازیشون نه تنها اجازه نمی دن بقیه با فوتبال حال کنن بلکه جز قرقر کردن و بد و بیراه گفتن به این و اون کاری ندارن و همش اوقات همه رو از داور و بازیکن گرفته تا تماشاچیا خورد می کنن . حالا که چی بشه من نمیدونم برین از خودشون بپرسین ............
حالا بازیکن قدیمی هستن ُ باشن گل زدن بزنن این دلیل نمیشه که خودشون رو صاحب زمین و زمان بدونن .خدادا د عزیزی با تمام محبوبیتش بازیکن بی تربیتیه اینو همه می دونن علی دایی هم با اون همه گل ملی بازیکن تمامیت خواه و جاه طلبیه اون اولیرو از تیم ملی بیرون کردن این دومی رو با سلام و صلوات و نظر و نیاز از تیم ملی انداختن بیرون .
اعصابم خورد شد اینارو نوشتم (جوش کردم) .با تمام این تفاسیر به نوبه ی خودم از هیئت برگزاری نهایت تشکر را دارم خصوصا آقا تورج که از یک ماه پیش پیگیر این بازی بود .دست تمام اونایی که با بیل آدور زدن با دست سنگ جمع کردن و با فرغون خاکستر برای خط کشی آوردن می بوسم ایشالا که این داستانها باعث دلسردیشون نشه فقط درس عبرتی باشه برای کوچکترا و بدونن شعار فیفا بازی جوانمردانه و اخلاق خوبه نه گل زدن .

باربد دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 19:42

Hi Guys,
I just read about footbal match few minutes ago, I saw many of people which are involved in games
nice pictures and nice plan for arranging the games and alot of work!

In footbal games always there are some complains, you should not be worry and please continue.
On the other hand you wrote truely and this is good for all of us to know, these problems, actually shows that there were some unknown problems
that no body knows about! Now some times must think how to solve such problems between our youngs.

Always it might be good to encourage the people to be cool at the begining of each game as it happen often.
I hope every thing is going well, and i see you would like to bring a good face out of the work, thats good.
Good luck
Sincerely
Masoud.

نظریه دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:19

چه حواشی ناراحت کننده ای

هوادار دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:14

مرحبا به همه انان که کممک کردند تا مسابقه برگزار گردد ولی حیف و صد حیف اوقاتی که می شد در انها حتی برای دقایقی هم که شده فار غ از مشکلات روزمره و مرارتهای دور وزمان باز هم یاد دوران بچگی کرد و ژست بچگی و پر جنب و جوش بودن گرفت به خاطر هیچ و پوچ زهر دل همه دوستان گردید و بازی در زمین خاکی و پر از خار وخاشاک حصاروئیه را با فینال جام جهانی اشتباه گرفتند و .....................!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یک تماشاچی یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 15:19

در جواب اقای مسعود باید بگویم که کاش شما هم حضور داشتید و با چشم خود می دیدید که چه اتفاقاتی افتاد که اصلا در شان روستا و جوانان روستای ما نمی باشد. این بازی صرفا جنبه تفریح و سرگرمی داشت قرار نیست اگر داور اشتباه کرد چنین مسائلی اتفاق بیافتد. مگر این بازی چه ارزشی دارد؟ اقای مسعود از کسانی که سالهای سال فوتبال بازی کرده اند توقع زیادی می رود. ما به این افراد احترام خاصی قائلیم و انتظار دیگری نیز از انها داریم. البته حق هم دارید عصبانی باشید.

مسعود یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:19

جای تعجب هست که شما چگونه به خود حق میدهید که افراد را زیرِ سوال ببارید و در مورد اخلاقِ افرادی خاص نظر بدهید .شما به چه حقی در مورد افراد قضاوت میکنید؟به چه حقی اسم از افراد میبرید؟اگر کسی نخواهد که شما اسمش را به خوب یا به بد ببارید بد چه؟ شما چگونه میتوانید کسانی را زیرِ سوال ببارید که به خاطره همین افراد تیم ما سالها در میادین فوتبال درخشیده است؟شما فکر نکن که چون سایت داری میتوانی از هر کس و هر چیز بنویسی،اول فکر کن بد بنویس،این را به عنوانِ تذکر میگویم که هر چه زودتر در نگارش متن خود تجدید نظر کنید،در غیر این صورت این کار عواقبی را در بر خواهد داشت.

غریبه یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:55

به نظر شما چکار باید کرد؟ واقعا کار باید تا اینجاها پیش بیاد که به جای نوشته شدن مطالبی همچون تحکیم بنیان دوستی و ... از جنجال و دعوا مطلب نوشته بشه؟

Hamvelayeti یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:47

Dear all,
ّIt is so nice to know that you were able to organize such a great event where many friends could come together and play together for fun. However, it seems that a few guys forgot that this is just a game for fun not for fame. I know that many of us love soccer so much but we all have to remember where and when we have to be so serious. I wish the game would have gone ahead without any anger or angry person but well, may be we can improve in the future. So, for the future games like this, we have to emphasis to all players in the beginning of the game that we are just playing for fun and please take it easy and enjoy yourself and enjoy the game and more importantly, let others enjoy the game too. Over all, it seems most people had fun and enjoyed the game. Thank you for the pictures and thank you for the nice description of the game.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد