حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

وایسا در تلگرد٬ می فهمی مسکه ارزونه یا گرونه؟

به نام خدا

سلام دوستان عزیز و ارجمند و بازدیدکنندگان گرامی

نمی دونم که از اون روزی که مطالب مربوط به دوغ و مسکه رو نوشتم تونستید برید و به یه احشوم سر بزنید یا نه. امیدوارم که تونسته باشید از نزدیک یه احشوم را دیدن کنید. البته هرچند اونهایی که در منطقه شهربابک نیستند و الان دارند این مطالب رو می خونند دلشون واسه احشوم لک زده . ولی خوب چه میشه کرد؟. من سعی می کنم که حتما براتون چندتا عکس از احشوم امسال تهیه کنم. راجع به درست کردن ماست و دوغ و کره و مسکه و قره قروت باهاتون صحبت کردیم و دیدید که چقدر سخته تا یه کیلو مسکه به دست بیاد. خیلی از دوستان از گرونی قیمت کره و مسکه شکایت داشتند  که بایدخدمت این دوستان عرض بکنم معلومه هنوز سر احشوم نرفتین.


اگه یه روز در تلگرد وایسی و مواظب باشی که میشای شیری در نرن، اونوقت می فهمی که ارزون هم هست یا اگه یه روز سر جاویه بری و با دست اون دول سنگینو از چاه اب بکشی و یه جاویه رو با پنج تا کل پر کنی٬ اون وقت می فهمی که حق با اون بیچاره هاست. تازه درست کردن مشکهای آبی و زنا و دوغی که خودش یکسال وقت میخواهد هنوز مونده. البته برای رفتن به سر احشوم باید این  کارا رو از قبل انجام بدی. خوب دوشیدن گوسفندا از وقتی که تلگردها سنگی شدن خیلی راحتتر شده یادمه اون موقع هایی که تلگردا قیچی بود این بزای پاچه پر باد شده از لای قیچا در می رفتند. حالا ظهر گرما باید بری بگیریشون بیاری تا شیرشون دوخته بشه. ریشه های جیگرت در می یاد. یادش به خیر. ولی حتما برین سر احشوم یه دست مریزایی به این ایلیاتا بگین.

هر جاشو نفهمیدین حتما نظر بگذارید.

نظرات 9 + ارسال نظر
سیاوش از دانمارک یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:26


درود بر شما

بپا قوچ شاخت نزنه مگس لبت نزنه شیر سیل نخوره گرگه میشت نخوره چوق شبان تو سر میشت نخوره ... و مشتری مخت نزنه ...

م جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:34

اگر بخواهی هم در تلگرد وایسی مواظب میش ها باشی تازه باید مواظب خودت باشی که دهنت باز نشه و مگس های معروف بیابونی ته گلوتو نزنه.

فریدون چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:30

خواهشمند است در راه آموزش و ایمنی استفاده از وسایل و ..نیز تلاش شود.
برای کاربرد وسایل جدید چه نیکو ست ضمن معرفی - آموزش و زمینه سازی شود ...

اشنا یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:53

واما راه حلها :1-دامداری صنعتی ومکانیزه به جای دامداری سنتی که نتیجه ان ایجاد اسایش وارامش خاطرواشتغال برای جوانان .زیرا که جوانان امروز از دامداری سنتی بیزارند.2-امروزه تهیه مسکه به روش قدیمی وسنتی با مشک زدن کاملا منسوخ گردیده است بهترومقرون به صرفه است که از تکنولوژی روز استفاده گردد.3 -واما برای تلگرد هم از توری و از درب مناسب استفاده گردد4-مصرف کننده نباید تاوان اشتباهات تولیدکننده را بپردازد وبهای کاذب برای تولیدات لبنی دامی بدهد 5-در فروش مسکه وکشک عدالت را رعایت فرماید6-به خاطر داشته باشید راه حل در بیابان سبز نمی شود.7-جوانان حصاروییه به فکر تشکیل یک مجتمع بزرگ دامداری مکانیزه در جوار روستا باشید .تا باشد روزی برجیده شدن این دامداری نکبت بار سنتی را جشن بگیریم8-منابع طبیعی را حفظ کنیم.




[ بدون نام ] یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 16:59

(در حاشیه ی مسابقه ی برترین وبلاگ شهربابک در: babakzamin.blogfa.com)

درود به همه ی تارنگاران کوشای بابک زمین:

من نصیرالدین کافی مدیر شبکه ی تارنگاشت ها و بسته های نرم افزاری TORZ هستم. از این که می بینم امروز شهر من در اینترنت جای پایی باز کرده است خوشحالم و با دیدن این همه ذوق و استعداد دیگر حرفی برای گفتن ندارم جز این که:
«کاش کنکوری نبودم!»

من تارنگاشت خود را جزو برترین تارنگاشت های شهربابک نمی دانم اما خوشحال می شدم اگر موقیعت بهتری داشتم و می توانستم با شما همگام باشم.من تصمیم داشتم پاتوقی برای شهربابکی ها درست کنم، نرم افزار چندرسانه ای «TORZblog» را برای آموزش تارنگاری طراحی کردم و می خواستم در اختیار شهربابکی ها قرار دهم، می خواستم آرشیوی از اطلاعات و تصاویر شهربابک درست کنم و خلاصه خیلی کارهای خوب دیگر، اما وقت کم آوردم. گرچه هیچ وقت دیر نمی شود، و شاید در دومین جشنواره ی تارنگاشت های شهربابکی بتوانم نقشی داشته باشم و نشان دهم:«یک من ماست چقدر کره داره!»

اما دو کلام حرف به درد بخور:

به شما همشهری گرامی چند پیشنهاد دارم:

1- پارسی را پاس بدارید ،
2- حرف های تازه بزنید،
3- دست کم هر هفته تارنگاشت خود را به روزرسانی کنید،
4- برگ نخست تارنگاشت را شلوغ نکنید تا سرعت خوانده شدن افزایش یابد،
5- در بهره مندی از کدهای جاوا زیاده روی نکنید،
6- برای افزایش شمار بازدیدکنندگان از حرف ها و تصاویر نامناسب استفاده نکنید،
7- با دیگر تارنگاران رقابت دوستانه داشته باشید و
8- هیچ وقت شهربابک را فراموش نکنید!

پیروز و سربلند باشید.

(یک ماه دیگر برمی گردم ...)

باربد یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:47

بررسی چگونگی فراهم آوردن آب نوشیدنی و کابرد در بوجود آوردن فراورده ها. کمک و کمک ازافراد اگاه و دانش آموخته های روستا ها.
- راهنمایی برای بهداشت درجه بالاتر..
- پیشنهاد وطرح خانه های قابل جابجاشدن. چادرهای مناسب شرایط آب و هوا.
- بررسی و پیشنهاد دستگاههای شیر دوشی ویژه گوسفند..
- آموزش بسته بندی فرا ورده ....
- معرفی وسایل پیشرفته برای کاربرد دامداران
- آموزش کمک های اولیه و زندگی بهتر در شرایط بیابانی
اینها برخی نیازهای ویژه دامداران است. چگونه پاسخ دهیم..اگر پاسخ ندهیم تا به کی ... دسته کم آموزش دهیم و از آنها پند گیریم. واژها بر ما عجیب نیست هستند کسانی که غریبه وار سخن از نومیدی میزنند. شاید کسانی طبل بیگانه شدن از خود و دیگران را کوس مزنند..باید بر دانش و خرد جهان بین استوار بود. اما و اگر تا به کی...

غریبه شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:44

ولا توی بیابونها دیگه راه حلی نی فقط یه رایی هست اونم میره سر احشوم .

اشنا جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 20:30

بیان کردن مشکلات به شرطی کارساز است که درکنار ان راه حل هم ارائه شود.در غیر این صورت فقط....

بحه بایین ده جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 16:07

دست مریزاد به همه ایلیاتها هر حه گرون بدن والا که ارزون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد