حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

سیزده بدر

امسال سیزدهم فروردین٬ ماه روز طبیعت با شکوهتر از هر سال دیگر گرامی داشته شد اهالی روستای حصاروئیه به همراه دوستان و آشنایان خود روز طبیعت را در دامان طبیعت به سر بردند.سیزده امسال همراه با بارش باران و هوایی مطبوع و دل انگیز همراه بود به گونه ای که هیچ کس دوست نمی داشت خورشید غروب کند و روز به انتها برسد. بارش باران در فروردین ماه امسال طبیعت را سرسبز و زیبا کرد و سیزدهم فروردین دوستداران طبیعت لذتی دو چندان بردند. صخره های کوههای هفت کوه و پیرقوچان با آنکه صعب العبور بود بالاخره پیموده شد. و این به منزله این است آنگونه که این صخره ها پیموده می شوند و قله ها فتح می گردند٬ مشکلات و سختی های زندگی نیز به همین راحتی از پیش پا برداشته می شوند و اندکی صبر و تحمل راههای دشوار را سهل و آسان می نماید. متاسفانه عکسهای مربوط به سیزده بدر با سهل انگاری عده ای از دوستان از بین رفت.

نظرات 5 + ارسال نظر
حسین روزبهی یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:45

احسنت بر شما

باربد یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:05

By: Dr. Ali Akbar Jafarey
Taken from
http://www.iranchamber.com/culture/articles/norooz_zarathushtrian_new_year.php
---------------------------------------------------------------------
and on the 13th morning, the mass picnic to countryside begins. It is called "Sizdeh-Bedar," meaning "thirteen-in-the-outdoors." Cities and villages turn into ghost towns with almost all the inhabitants gone to enjoy the day in woods and mountains along stream and riversides. People sing, dance, and make merry. Girls of marriageable age tie wild grass tops into knots and make a wish that the following No-Rooz may find them married and carrying their bonny babies!

داریوش پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 23:54

راستی سیزده بدر سیزده بدر است نه روز طبیعت پس فرهنگ و پیشینه ایرانی راحفظ کنید و اسمهای تاریخی را عوض نکنید

یاشار دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 16:21

براستی که به قول شیرین سخن :
نابرده رنج گنج میسر نشود
مزد ان گرفت جان برادر که کار کرد.

خانه آبادون
:)

بچه ی پایین ده دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:34

کاملا موافقم با بارونی که امسال ۱۳ بدر اومد یه روز بی یادموندنی شد جای همه ی اونایی که از وطن دور بودن خالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد