حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

تحویل سال نو

به نام خدا

می اندر مجلس آصف به نوروز جلالی نوش                             

که بخشد جرعة جامش جهان را ساز نوروزی

ز  کوی  یار   می آید  نسیم   باد  نوروزی                   

از این باد ار مدد خواهی  چراغ  دل بیفروزی

                                                                     حافظ

سلام، سلامی به گرمی آفتاب تابان و درخشندگی خورشید درخشان بر قلب شما عزیزان

امروز باز هم لطف خداوند شامل حال بندگانش شد، خورشید همیشه تابان را فرصت داد تا بار دیگر پرتوهای طلایی رنگش را از پشت کوههای مشرق زمین بر جهانیان هدیه کند و با طلوعش برگی دیگر  از تاریخ را ورق بزند. اما اینبار برگی که ورق خورد بر پرونده سال 1385 مهر مختومه زد و سال 1386 را بر کرسی قدرت نشاند و نوروز را به ایرانیان هدیه کرد. نوروز با تمام زیبائیهایش بر یکایک ایرانیان و به ویژه بر مردم شجاع و سختکوش روستای حصاروئیه مبارکباد.

اینبار هم روستا نشینان حصاروئیه مراسم تحویل سال را به رسم سنت دیرین خود به جا آوردند. اهالی روستا در مکانی مقدس(جماعتخانه) گرد هم جمع شدند همگان جامعه نو بر تن کرده بودند و معطر و  آنچنان که غبار صورت را شسته بودند گوئی گرد و غبار دل را نیز زدوده بودند. منتظر بودند ثانیه ها به انتها برسد تا لحظه تحویل سال نو را مشغول عبادت با پروردگارشان باشند.آیاتی چند از کلام الله مجید نیز تلاوت شد٬ سرانجام انتظار به سر رسید و دلها در سینه می تپید. زمان تحویل سال نو  را به راز و نیاز با یگانه معبود خود پرداختند و برای شفاعت نزد پروردگار متعالشان، یگانه منجی عالم بشریت را میانجی و اینگونه وی را مورد خطاب قرار دادند. یا اما زمان انت سلام، منک سلام و الیک یرجع سلام، حینا، ربنا باالسلام و ادخلنا دار السلام تبارکت ربنا و تعالیت یا ذوالجلال والاکرام.اللهم منک مددی و علیک معتمدی ایاک نعبد و ایاک نستعین اهدنا صراط المسقیم. خدایا اینان مومنان و ساده دلانی هستند که خالصانه روی به درگاه تو آورده اند و در نمازها و دعاهایشان اینگونه تو را سپاس می دارند باشد که تو یاریگرشان باشی٬ آنان را مورد رحمت خاص خودت قرار دهی و گره از مشکلاتشان بگشایی. مراسم سنتی تحویل سال نو به پایان می رسد٬ چهره ها خندان و بشاش و غرق در شادی همه سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند و روبوسی می کنند بعضی ها به کوچکترها عیدی می دهند و عده ای هم شیرینی و آجیل به همدیگر تعارف می کنند. یاد رفتگان گرامی داشته می شود و از درگاه خداوند برایشان طلب خیر و مغفرت می شود. برای بقای عمر بازماندگان هم دعا می شود. کسی نیست که در این مکان مقدس هم ولایتی های خود را ندیده باشد و سال نو را تبریک نگفته باشد. همه یکدیگر را می یابند و سال جدید را به یکدیگر تبریک می گویند و برای هم آرزوی خوشبختی و  سالی خوش و سرشار از موفقیت می کنند.

اینها اتفاقاتی است که هرساله در زمان تحویل سال نو در روستای حصاروئیه رخ می دهد. باز هم می بینیم که هنوز مهر و محبت در میان روستائیان ریشه عمیق تری دارد.

امیدوارم که سال 86 سال بسیار خوبی برای همه عزیزان هم وطنمان و بویژه مردم عزیز روستای حصاروئیه باشد.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 14:26

امروز کوچه های روستا حال و هوای دیگه ای داشت. نوروز بر همگان مبارکباد. از تلاش شما هم متشکر یم.

باربد پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:27

آغاز سال نو با شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی :
بنام خداوند جان و خرد کز این برتر اندیشه بر نگذرد.
بنام خداوند خورشید و ماه که جان را خرد داد راه.

نوروز این فرخنده شاد روز بر همگان خجسته باد.

شاد و سرخوش باشید.

همشهری پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 00:03

کار زیبایی را انجام داده اید امیدوارم موفق باشید.سال نو هم برشما مبارکباد.

خسرو چهارشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 15:55

سال نو بر همه ایرانیان و بخصوص حصاروئیه نشینان و حصاروئیه دوستان مبارکباد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد