حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

خانه تکانی

با سلام خدمت شما بازدید کنندگان عزیز و گرامی

همانطور که همه شماها می دانید سال 1385 آخرین روزهای عمر خود راسپری می کند و رو پایان است امیدواریم سالی خوب و پر خیر و برکت برای همه شما عزیزان بوده باشد و با شور و شوقی ویژه به استقبال سال نو را بروید. اما همینکه به اواسط ماه اسفند می رسیم تلاش و تکاپوی مردم بیشتر می شود، گویی قرار است اتفاقی بزرگ رخ دهد، بلی چنین نیز هست یکسال را با تمام خوبی و بدیهایش پشت سر می گذاریم و باید برای سال جدید تدارکی ویژه دید. یکی از رسوم بسیار پسندیده ایرانیان رسم خانه تکانی است که هرساله در اسفند ماه شروع می شود و تا قبل از شروع سال جدید پایان می پذیرد به طوری که مراسم سال نو را گویی در فضائی نو و به دور از گرد و غبار و هر نوع آلودگی بجا می آورند. مردم  روستای حصاروئیه نیز هم اکنون در تدارک امر خانه تکانی هستند .عده ای منتظرند تا بچه های آنها از شهرستانهای دور و نزدیک بیایند و کمکشان بدهند، عده ای کارهای آسانتر و ساده خود را انجام می دهند تا نیروهای کمکی برسند، بعضی ها هم که کسی نیست تا کمکشان کند خلاصه از همین حالا سخت مشغولند تا در شب عید خیالشان راحت باشد. حال شما بگوئید چه اتفاقاتی این روزها در شرف وقوع می باشد؟ با خانه تکانی چیکار کرده اید؟

منتظر نظرات زیبای شما هستم.

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:49

): هفت قانون شاد بودن: 1_هرگز متنفر نشو. 2_نگران نشو. 3_ساده زندگی کن. 4_کم را قبول کن. 5_زیاد بد است. 6_همیشه بخند. 7_یه دوست خوب مثل من داشته باش

آشنا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:36

((یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال ))من پیشاپیش حلول سال ۱۳۸۶ شمسی را به مدیر محترم این وبلاک و همه حصاروئیهای عزیز و همه بازدید کنندگان این وبلاگ تبریک و تهنیت میگویم آرزوی بهروزی و شادکامی از آغاز سال تا انتهای آن برای همه دارم. happy new year .

[ بدون نام ] یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:17 http://www.mirfetros.com/

وقتی که سپاهیان «قُتیبه» (سردار عرب) سیستان را به خاک و خون کشیدند، مردی چنگ نواز، در کوی و برزنِ شهر - که غرق خون و آتش بود - از کشتارها و جنایات «قُتیبه» قصّه ها می گفت و اشک خونین از دیدگان آنانی که بازمانده بودند، جاری می ساخت و خود نیز، خون می گریست ... و آنگاه بر چنگ می نواخت و می خواند:
- « با این همه غم
در خانه دل
اندکی شادی باید
که گاهِ نوروز است.»

*** ازبرای ملتم ای زرتشت لبخند ترانه ورهایی بیاور
می خواهم باز شب میهنم رادرآن سپیده دمان ُدانا نظاره کنم ***

باربد یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:17

کاشتن سبزی برای سفره ۷ سین .
آماده کردن لباسهای البته پاکیزه..شاید نو..!!؟؟ بی خیال..
ِّجشن سوری(۴ شنبه سوری..)
دور ریختن آن چه پدید آورنده نا پاکی در جسم و روان آدمی است...دلها را چون آبشار و آب روان پاک داشتن..

......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد